Doba letních dovolených se pomalu, ale jistě, blíží, cestovatelé s blížícím se termínem dovolené nedočkavě sledují kalendář, a ti, kteří ještě svůj zájezd nepořídili, intenzivně přemýšlejí, kde letos dovolenou stráví. Jenže, jak se říká: Čert nikdy nespí a – jak ukázaly minulé roky – stále hrozí, že cestovní kancelář, jež měla zajistit dokonalé dny ve vysněném ráji, zkrachuje. Co v takových případech dělat?

Krach cestovní kanceláře je samozřejmě velmi nepříjemná událost. Ne každý si může dovolit zaplatit dovolenou dvakrát a tak je třeba začít vzniklou situaci řešit co nejdříve. Přitom je třeba mít na paměti, že pojištění cestovní kanceláře proti úpadku je vztahem mezi cestovní kanceláří a pojišťovnou. Klienti proto musí počkat, až je cestovní kancelář informuje o postupu řešení situace.
Pokud cestovní kancelář nekomunikuje a nikde nezveřejní další postup, mohou klienti přímo kontaktovat pojišťovnu. Ta následně může pojišťovnu vyzvat, aby se k situaci vyjádřila. Taková situace však nastává zcela výjimečně.
Jak uplatnit nároky z pojištění
Na uplatnění nároku z pojištění mají klienti tři měsíce. Aby mohla pojišťovna začít situaci řešit, potřebuje podklady nejen od cestovní kanceláře, ale také od klientů. Ti musí dodat:
- Smlouvu o zájezdu;
- doklad o zaplacení zájezdu;
- výpis z komunikace s cestovní kanceláří a doklad o zrušení zájezdu;
- bankovní spojení pro zaslání náhrady.
Při krachu kanceláře v době dovolené je priotitou návrat domů
V případě, že klienty zastihne krach cestovní kanceláře v průběhu zájezdu, je prioritou bezpečný návrat domů. To zajišťuje pojišťovna ve spolupráci s asistenční službou. Ta také komunikuje s hotelem, potažmo dalšími poskytovateli služeb v místě a řeší i případné spory.
V podobných případech je nezbytné, aby postižení klienti cestovní kanceláře co nejdříve kontaktovali asistenční linku uvedenou v pojistných dokumentech (případně předem uložených v mobilním telefonu), kde jim bude poskytnuta okamžitá pomoc a instrukce k dalšímu postupu.
Zdroj: Slavia pojišťovna