Z dat, která uvolnil portál Top-Pojištění.cz, vyplývá, že Češi, kteří jedou na dovolenou autem, podceňují připojištění formou asistenčních služeb. Neuvědomují si, že například za odtah vozidla zaplatí desítky tisíc navíc. Řešení se přitom nabízí za několik stokorun.
Obecně lze říci, že ačkoli lidé vybírají balíčky cestovního pojištění s vyššími limity plnění, na pojištění svého vozu naopak většinou šetří. Autoasistenční služby v zahraničí u povinného ručení volí pouhých 14 % klientů a na to připojistit si vůz na dovolenou spolu s cestovním pojištěním myslí pouhých 10 % klientů. Pokud se podíváme na rozdělení zemí, kam si lidé nejčastěji sjednávají autoasistenci, pak vévodí Chorvatsko s 26 %, následuje Rakousko s 20 %, Itálie s 14 % a Slovensko s 10 %.
„Většina klientů volí základní asistenční služby u povinného ručení především z důvodu vysokých příplatků za toto rozšíření. Navíc pokud člověk necestuje autem do zahraničí pravidelně, toto nepotřebuje,“ uvádí Ondřej Vacek, produktový specialista portálu Top-Pojištění.cz, který je obchodní značkou společnosti Ušetřeno s.r.o.
V základních balíčcích povinného ručení nabízí pojišťovny pouze omezený rozsah krytí a velmi nízké limity pojistného plnění. U nejčastěji prodávaného povinného ručení je základní limit na odtah nepojízdného automobilu do servisu 150 euro. Přitom odtah nepojízdného vozu z Istrie v Chorvatsku vychází na necelých 35 000 Kč. Obvyklá sazba se pohybuje mezi 22 a 25 Kč/km včetně DPH, přičemž se počítají obě cesty, tedy jak cesta pro nepojízdný vůz, tak cesta zpět.
Už při cestě do sousedního Rakouska hrozí riziko vysokých nákladů v případě dopravní nehody či poruchy. „Nicméně v rámci cestovního pojištění je možné si autoasistenci v zahraničí pořídit a investice několika stovek se pak vyplatí. Mezi nejčastější příčiny, pro které klienti v zahraniční musí využít asistenční služby, patří vybitá baterie, defekt na pneumatice a nehoda,“ dodává.
Pokud nemá člověk sjednanou asistenční službu, je nutné si v případě vybité baterie připravit za servisní zásah 100 až 200 euro. Druhým nejčastějším důvodem je defekt pneumatiky a následný odtah do servisu, s čímž se potýká mnoho řidičů novějších vozů. Ty nemají rezervní pneumatiku ve výbavě. V takovém případě může zásah asistenční služby vyjít až na 300 euro v závislosti na vzdálenosti do nejbližšího servisu.
Zdroj: Ušetřeno.