Práce pojišťovacího makléře (makléřské společnosti) zahrnuje celou řadu činností, které často s pojištěním přímo nesouvisejí, jsou však pro jeho kvalitu velmi důležité. Základní servis, tedy návrh nejvhodnějšího řešení pokrývajícího rizika klienta, doplňuje například organizace výběrových řízení na poskytovatele pojištění nebo znalectví v oblasti movitého i nemovitého majetku, motorových vozidel, historických vozidel, letadel, lodí apod.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=YQ67wWknbcI[/embedyt]
Kompletní přehled služeb, které obvykle makléřské pojišťovací společnosti poskytují, zahrnuje mnoho různých činností. Pro příklad použijeme přehled služeb společnosti VÍTOVEC corp.:
- Optimalizace pojistného programu ve vazbě na zhodnocení stávajících pojistných smluv.
- Výběrové řízení v souladu s příslušnými právními předpisy.
- Správa a aktualizace uzavřených pojistných smluv.
- Zprostředkování v oblasti pořádání veřejných obchodních soutěží.
- Zastupování, součinnost a poradenství při pojistných událostech.
- Soudní znalectví v oblasti movitého majetku, motorových vozidel, historických vozidel, letadel.
- Poradenství ve všech oblastech pojišťovnictví.
- Identifikaci a analýza možných pojistných rizik.
- Likvidace pojistných událostí.
- Právní poradenství v oblasti pojišťovnictví.
- Finanční poradenství.
Cílem všech uvedených aktivit je naplnění požadavků a potřeb klienta, který kromě pojištění rizik – identifikovaných jím samým a doplněných pojišťovacím specialistou – dostane také kompletní následný servis. Od správy pojistných smluv a jejich průběžné aktualizace až po zastupování při vyjednávání s pojišťovnami v případě likvidace problematických pojistných případů.
Přes všechna velká slova v předchozích odstavcích se pojišťovací makléři a pojišťovací makléřské společnosti snaží o jedno jediné: Aby byl jejich klient maximálně spokojen, a to nejen při uzavírání smlouvy (z hlediska ceny), ale především při případných pojistných událostech. Pokud se tuto podmínku podaří splnit, má pojišťovací makléř postaráno o profesní budoucnost. V opačném případě si zadělává na budoucí problém. A především svým klientům.