Nastala u vás doma nepříjemná situace v podobě zabouchnutých dveří, ucpaného odpadu, vytopeného bytu nebo se váš byt či rodinný dům stal terčem zlodějů? V případě, že máte sjednané pojištění domácnosti a nevíte, jak situaci řešit, obraťte se na asistenční službu vaší pojišťovny. V krizové situaci nejen poradí, jak správně postupovat, ale pomůže i s jejím vyřešením.
Zabouchnuté dveře, rozbitá okna nebo vytopený byt jsou situace, které nechce nikdo zažít. Jsou nepříjemné samy o sobě, o to nepříjemnější je mnohdy řešení jejich následků. V případě, že se potýkáte s pojistnou událostí poprvé nebo si jen nejste jistí, jak správně postupovat, je nejlepší volbou obrátit se na asistenční službu pojišťovny, u které máte sjednané pojištění domácnosti. Poradí, jak rychle nepříjemnou situaci řešit a jak správně postupovat při nahlášení pojistné události pojišťovně. Poskytne ale i technickou asistenci, zajistí servisní pomoc a postará se o organizaci odklízecích prací. „Asistenční služby nefungují pouze jako rádce po telefonu, ale pomůžou s rychlým a efektivním odstraněním technické závady, zajistí zámečníka, instalatéra, elektrikáře či třeba pokrývače a pomohou i s dopravou. V případě potřeby se ujmou organizace opravných a odklízecích prací, aby se byt nebo domácnost dostala co nejdříve do původního stavu,“ popisuje rozsah služeb Vanda Kýpeť, produktová manažerka Slavia pojišťovny.
Asistenční služby mohou ušetřit rodinné finance
Obracet se na asistenční služby lze nonstop, tedy 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Klienti si však ve stresové situaci často neuvědomí, že mají asistenční služby k dispozici. „V případě krizové situace řadu lidí mnohdy nenapadne se na asistenční služby obrátit a problém se snaží co nejrychleji vyřešit vlastní cestou. Například začnou obvolávat známé a poptávat zámečníka nebo instalatéra. Zbytečně pak ale utrácí rodinné finance za něco, co je již zahrnuto v ceně pojistky. Asistenční služby jim navíc kromě nervů a peněz ušetří i čas,“ uvádí dále Vanda Kýpeť.
Před zkontaktováním asistenčních služeb je potřeba připravit si potřebné doklady. Kromě jména a příjmení bude operátora zajímat také adresa bydliště, číslo pojistné smlouvy a samozřejmě popis pojistné události a její rozsah. Na základě sdělených informaci operátor poradí další kroky a v případě potřeby vyšle na místo obratem odborníka, který pomůže nepříjemnou situaci vyřešit. „Klienti se nejčastěji na asistenční služby obrací s prosbou o pomoc při zabouchnutí dveří, s ucpaným odpadem, ale také v případě vytopeného bytu nebo domu a v neposlední řadě při vloupání a krádeži. Podle toho, v jakém rozsahu mají asistenční služby sjednané, jim operátor vypomůže,“ dodává Vanda Kýpeť.
Zdarma i jako připojištění
Asistenční služby jsou v pojištění zahrnuty v různé míře. V některých případech jsou již součástí balíčku, jindy je pojišťovny nabízejí formou připojištění a klient si může přesně zvolit, do jaké míry by je rád využíval. „Řada lidí si sjedná pojištění domácnosti a neuvědomí si, že součástí jsou také asistenční služby. Setkáváme se ale i s tím, že klienti ví o možnosti využití asistenčních služeb, mnohdy si však nejsou jistí, v jakém rozsahu si je sjednali, a logicky pak netuší, s čím vším se na asistenční linku lze obrátit,“ popisuje Vanda Kýpeť. Asistenční služby pomohou vždy v místě, pro které je sjednána pojistná smlouva. V pojistné smlouvě je vždy také uvedena frekvence zásahů asistenční služby, tedy kolikrát za rok je možné její služby využít, vymezen je i finanční limit plnění pro jednotlivé případy.